هنرهای خانگی

بافتنی و خیاطی همواره محبوب ترین سرگرمی های خانوم ها در طول تاریخ بوده است. تا چندی پیش نیز اکثر دخترها هر دو را با مخلفات گلدوزی، تکه دوزی و .. یاد می گرفتند اما دخترهای نسل ما و بعد از آن دیگر علاقه چندانی به این نوع سرگرمی ها ندارند. اما باور کنید تبدیل یه کلاف نخ یا یک تکه پارچه، به لباس حس آفریدن به آدم می دهد. برای اینکه احساس مدرن بودن را هم از دست ندهید می توانید اینترنت را چاشنی آن کنید، باور نمی کنید، این پست را تا آخر بخوانید!


بافتنی
از بافتنی شروع می کنم که بسیار آسان تر است. ریزه کاری چندانی ندارد و تمرکز چندانی هم نمی خواهد. دانه زیر و رو که توی حرفه و فن یاد گرفتید، اول یه شال گردن ببافید و بعد سراغ سایت های زیر بروید!
Model of the Month
این سایت
در هر ماه میلادی، یک مدل زیبای جدید به آرشیوش اضافه می کند. راهنمای کامل طرح ها به دو زبان آلمانی و انگلیسی موجود است. نقشه تمام طرح ها و حتی اینکه با چه نخی و چه میلی برای سایز های مختلف با چند دانه شروع کنید، کجا کم کنید و کجا زیاد…
در قسمت Knitting Tips نیز راهنمای کاملی به همراه تصویر مرحله به مرحله برای دانه کم و زیاد کردن، بافت یقه، آستین، جا دکمه و… پیدا می کنید.
Knitty
این سایت
یکی از محبوب ترین سایت های مدل بافتنی بر روی اینترنت است. حتی می توانید در فیس بوک، طرفدارش هم بشوید. ساختار این سایت نوعی ژورنال الکترونیک است که هر فصل یک بار update می شود. انواع ژاکت، بلوز، تاپ، دامن، لباس بچه، پلوور مردانه، شال، کلاه، جواهرات بافتنی و .. در این سایت به همراه راهنمای کامل، نقشه طرح ها، معرفی طراح هریک از کارها و لینک به وبلاگش به زبان انگلیسی موجود است.
این ها هم چند سایت دیگر در زمینه مدل های زیبای بافتنی!

http://www.berroco.com/

http://www.knitonthenet.com/issue7/

http://www.straw.com/

http://www.coatscrafts.co.uk/Crafts/Knitting/Projects/

http://www.lionbrand.com/

http://www.modadea.com
 
خیاطی
برای دوختن یک لباس خوب به دو تا مهارت احتیاج دارید: الگوی بی نقص و دوخت مرتب و تمیز. خیاطی دقت و حوصله و اعصاب بیشتری از بافتنی لازم دارد و حتما به راهنما احتیاج دارید و با تجربه حرفه و فن راهنمایی کار چندانی نمی توان انجام داد. فکر کلاس رفتن رو هم اگر دانشجو یا کارمند هستید از سرتان بیرون کنید. تقریبا همه این کلاس ها صبح ها و هفته ای سه روز هستند و شش ماهی هم ادامه دارند. ولی نا امید نشوید. یه راه میان بری است. الگو کشیدن را فراموش کنید. ماهر شدن در ای« کار، نیازمند صرف وقت زیاد است و در نهایت تهیه اگوی هر مدلی که دلتان خواست چندان راحت نیست. مجلاتی هستند موسوم به Burda. در این مجلات مدل های لباس به همراه الگو برای سایزهای مختلف ارائه می شود. الگوهای یی بدون نقصی که انگار برای شما ساخته شده اند و اما از کجا این مجلات را تهیه کنید:
میدان تجریش به سمت میدان قدس، کوچه پاساژ قائم را رد کنید، پاساژ بعدی اش را هم رد کنید، می رسید به پاساژ میری، پر از پارچه فروشی است، وارد راهروی سمت چپ شوید، اولین مغازه خرازی که رسیدی، وارد شوید و بگویید که Burda می خواهید. آخر هر ماه که مراجعه کنید، یک Burda پر از آخرین مدل ها در اختیارتان می گذارد به قیمت ۴۰۰۰ تومان!
فروشگاه Hiland در میدان آرژانتین و یک مغازه حوالی میدان هفت تیر که ژورنال های خارجی می فروشد هم، Burda دارد اما به قیمت ۱۴۰۰۰ تومان ارائه می کند! و اما اینترنت، از دو سایت زیر می توانید الگوی مجانی دانلود کنید:
BurdaStyle
BurdaFashion
برای تمرین دوخت هم باید زیر نظر کسی که کمی خیاطی بلد است، تمرین کنید. کتاب های خیاطی هنرستان راهنمای خوبی می تواند باشد. این کتاب ها از خیابان انقلاب قابل تهیه است. چاپ قدیمی آن را می توانید از سایت تبیان دانلود کنید.
موفق باشید!

4 Replies to “هنرهای خانگی”

  1. من بهت افتخار می کنم مهسااااااااااااااااااااااااااااااا

  2. شرمنده می کنی مینا جونم

  3. حالا زیر نظر کی می خوای کار کنی مهسا جون؟؟؟؟!!!!

  4. زیر نظر یه خانومه که خیلی نایسه 😉

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.