خواندنی ها کم نیست

نوجوان که بودم، وقتی صدای حرف زدنم نمی آمد، معنی اش این بود که کتاب تازه ای پیدا کردم و تا تمام شود، نه صدایی می شنوم، نه حرف می زنم، نه حتی یادم می ماند که باید غذا بخورم!
باز این جوری مامان فوقش باید صد دفعه واسه ناهار صدام می کردن، وقتی سواد نداشتم که مامان بیاید کتاب رو واسم میخوندن تا حفظ بشم، البته واسه اینکه به کاراشون برسن معمولا قبل از من حفظ می کردن!


چقدر کتاب دزدیدم از کتابخانه بابا و چقدر قاچاقی با نور راه پله کتاب خوندم؛ چرا کور نشدم راستی؟؟ یه کتاب می گرفتم دستم و یه کتاب دیگه میذاشتم توش و تازه توقع داشتم که مامان و بابا متوجه نشن! یادمه چند دفعه بابا بهم گفتن که وقتی کتاب هایی که مناسب سن تو نیست رو میخونی، متوجه نمیشی بعدا هم دیگه میگی خوندم و نمیخونی و این شکلی یه شاهکار ادبی رو از دست میدی؛ تو دلم می گفتم که من گول نمیخورم، اینو میگید که من این کتابو نخونم و الان واقعا پشیمونم که چرا به حرف بابا گوش ندادم، بین اون همه کتابی که قبل از مرگ باید بخونم، کلی کتاب هست که باید دوباره بخونم؛ زن سی ساله، زنبق دره، بلندی های بادگیر، به خدای ناشناخته..
ولی لذت کتاب دزدی و قاچاقی خوندنش رو یادم نمیره، البته مدرسه هم بی نصیب نبود، راهنمایی که بودم به جای صبح سر صف رفتن، یه گوشه قایم می شدم و مثل کسایی که دنبالشون کردن، رمان می خوندم. یادمه برباد رفته رو سال اول دبیرستان سرِ زنگ دینی خوندم…
کتاب برقی
ظهور اینترنت، کتابخونی رو هم دستخوش تغییر کرده، هرچند من هنوز به شیوه سنتی، ماه کاغذی ترجیح میدم اما کتاب الکترونیک دسترسی به منابع و کتابهایی که به هر دلیلی تهیه اونها ممکن نیست، فراهم کرده. سایت های زیادی هستن که میشه از آنها، انواع کتاب برقی دانلود کرد اما من این یکی رو که دوست عزیز جدیدم بهم معرفی کرده، ترجیح میدم البته برای دانلود رمان و داستان!
کتاب برقی صدا دار
این سایت هم کتاب گویا داره یعنی اینکه یه خانوم یا آقای خوش صدای با حوصله، نشسته، کتاب رو باصدای بلند خونده و ضبط کرده و حالا شما می تونید بشنوید! سایت جالبیه و برای کسایی که میخوان زبان انگلیسی شنیداریشون رو هم تقویت کنن، کتاب های انگلیسی جالبی داره.
کتابخونی برقی
این لینک هم یه وبلاگ گروهیه که یه عده کتاب هایی رو که خوندن، معرفی می کنن و نظرشون رو می نویسن، شما هم میتونید به راحتی عضو بشید و کتاب هایی رو که دوست دارید، معرفی کنید. سایت های معتبری مانند این و این یکی هم وجود دارن که خیلی حرفه ای و جالب هستن اما چون ایرانی نیستن و تعداد کتاب های فارسی هم در لیست هاشون محدوده و نظر نوشتن به زبان بیگانه سخته، خیلی یخشون نگرفته، بین کاربرای ایرونی البته.
فروشگاه برقی کتاب
این یکی دیگه قابل تحمل نیست. پرسه تو کتابفروشی و زیر و رو کردن کتاب ها و تا آخرین قطره پول کتاب خریدن، یک از بزرگترین تفریحات زندگی منه که من رو بکشید با هیچی عوضش نمی کنم اما این سایت انصافا خیلی تمیز و حرفه ای عمل کرده، اگه به کسی نگید بهتون میگم که تا حالا چند تا کتاب از این سایت خریدم و راضی بودم!! خوب، ذیق وقت و تنبلی گاهی بر عشق و علاقه می چربه (به قول محمد صالح علا با یه شرم گل بهی)!! مبلغ کتاب رو می تونید با کارت بپردازید یا واریز کنید، کتاب رو هم با پست سفارشی یا پیشتاز واستون می فرستن، البته اگر تهران باشید امکان ارسال با پیک و پرداخت در هنگام تحویل کتاب هم وجود داره. جدای از فروش کتاب اطلاعاتی در مورد ناشران، نویسندگان و کتاب ها می تونید پیدا کنید که جالبه؛ یه جور تقلید ماهرانه و ایرانیزه کردن آمازون!
سایت هایی که معرفی شد همه مستوره هستن و قطعا کمی وقت بذارید لینک های خیلی جالبی پیدا می کنید، اگر سایت جالبی پیدا کردید یا سراغ دارید، لطفا کامنت بذارید که همه دوستان استفاده کنن.
این عکس هم هدیه به همه کتاب خون های عزیز!! 😉

4 Replies to “خواندنی ها کم نیست”

  1. سلام به یار دبستانیم ، به سایت ketabnak یه سری زدم ،به نظر سایت خوبی میاد. پیشنهاد میکنم بقیه هم یه سری بزنند. اگه وقت کنم ، تقریبا هر روز به سایتت سر می زنم.امیدوارم همیشه کامیاب باشی…

  2. مرجان ن ن ن ن
    مرسی که سر می زنی یار دبستانی من
    کلی ذوق رده شدم :-*

  3. سلام مهسای عزیزم.من که کاری نکردم فقط سایتی که به نظرم خوب می اومد رو معرفی کردم. به هر حال ممنون.
    بازم ممنون که این سایت رو به دوستان دیگه معرفی کردی . بازم اگه چیز خوبی دیدم خبر می دم.
    موفق باشی دوست همیشه موفق و شاد

  4. از اینکه که سر کلاس های دینی کتاب رمان می خوندی کلی غبطه خوردم بر اوقات تلف شده عمر خودم در دوران مدرسه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.